Što učiniti u stanju stresa?

Kako reagirate kad ste pod stresom? Hoćete li se zatvoriti u sebe ili izbaciti stres na najbližu osobu u svojoj okolini, otuđit se od kolega na poslu ili fakultetu, udaljit se od prijatelja ili posegnuti za prekomjernom količinom hrane i štetnim stimulansima?

Ne postoje specijalne tehnike koje će u potpunosti ukloniti stres, no postoje načini da u vrlo kratkom roku, pa čak i u pet minuta, uklonite kritične razine stresa, što će vam omogućiti da sačuvate svoje zdravlje i nastavite sa svojim obavezama.

1. Duboko dišite.

Duboko udahnite kroz nos sve dok vam se trbuh ne ispuni zrakom, a zatim polako izdahnite. Duboko disanje olakšava otpuštanje negativne energije čije nakupljanje dovodi do napetosti u mišićima i regulira autonomni živčani sustav koji regulira reakcije izvan kontrole naše volje.

2. Uspravite se.

Pravilno držanje pomoći će vam da se osjećate snažnije i bolje upravljate stresnim događajem.

3. Usmjerite se na pozitivno.

Kad ste pod stresom, sjetite se svih onih stvari koje vas usrećuju i koje cijenite, kao i svojih vlastitih vrijednosti. Zastanite na trenutak, osvrnite se oko sebe i pokušajte zapaziti pozitivne stvari koje vam inače promaknu.

4. Napravite pauzu.

Kad se situacija zaoštri, uzmite kratku pauzu, otiđite po vodu ili napravite svoj omiljeni napitak. Šalica toplog čaja u svega nekoliko minuta može pozitivno djelovati na smirenje organizma. Dobit ćete na vremenu da procesuirate emocije i smanjite njihov intenzitet.

5. Poslušajte ili zapjevajte omiljenu pjesmu.

Glazba stvara jedinstvenu povezanost s našim emocijama i pospješuje oporavak od stresa. Ima niz dobrobiti na različite aspekte zdravlja – od pozitivnog utjecaja na memoriju do blagotvornog učinka na kardiovaskularni sustav.

Ritam života

Što je stres?

Je li to gužva u prometu ili zabrinutost zbog bolesti? Vjerojatno oboje i još mnogo toga jer stres ima tisuću lica.

Saznaj više

Kako stres utječe na naše zdravlje?

Užurbanost modernog doba stavlja nas u stanje kroničnog stresa koji ima brojne negativne učinke na fizičko i mentalno zdravlje.

Saznaj više

Jesmo li bespomoćni kada smo pod stresom?

˝Čovjeku je moguće oduzeti sve, osim jedne stvari - posljednje ljudske slobode - a to je da u svim okolnostima odabere svoj stav, da odabere svoj put˝, rekao je Viktor Frankl, austrijski neurolog i psihijatar koji je preživio teška ratna zbivanja.

Saznaj više

Što učiniti u stanju stresa?

Postoje jednostavni mali koraci koji nam pomažu ukloniti kritičnu razinu stresa. Time ćemo dobiti nekoliko ključnih minuta da procesuiramo svoje emocije i smanjimo njihov intenzitet.

Saznaj više

Možemo li povećati otpornost na stres?

Razvijanjem antistresne inteligencije postajemo otporniji na stres. Time povećavamo vlastite kapacitete nošenja sa zahtjevnim životnim okolnostima i unaprjeđujemo kvalitetu života.

Saznaj više

Vještine za dugoročno smanjenje stresa

Je li rješenje u promjeni koju očekujemo od drugih ili u osobnoj promijeni? Postoje vještine koje nam mogu pomoći u upravljanju stresnim situacijama.

Saznaj više

Tamna strana medalje

U suočavanju s izazovima modernog načina života, mnogi pronalaze oslonac u sintetskim lijekovima za smirenje. Znate li koliko se dugo smiju primjenjivati, stvaraju li ovisnost te kako utječu na kognitivne sposobnosti?

Saznaj više

Je li moguć dobar san u stoljeću stresa?

Procjenjuje se da u Hrvatskoj svaka četvrta osoba pati od nesanice. Jeste li vi jedna od njih? Poduzmite male, ali bitne korake za bolji san.

Saznaj više

Jeste li se naspavali?

Bilo da ste u ranim 20-tima, kasnim 40-tima ili uživate u mirovini, bitno je da se svaki dan dobro naspavate. Stavite san na prvo mjesto kako bi učinkovito upravljali svojim ponašanjem, emocijama i zadacima.

Saznaj više

Je li spavanje gubitak vremena?

Dok mi spavamo, naš mozak obavlja važan posao - procesuira informacije, konsolidira pamćenje te stvara nove veze koje doprinose kreiranju novih ideja.

Saznaj više

Umoran mozak vidi svijet drugačije

Jutro je pametnije od večeri - samo ako smo se dobro naspavali. San je neophodan za oporavak organizma, učinkovitost u stanju budnosti i upravljanje emocijama.

Saznaj više

Ritam života - cirkadijalni ritam

Znate li da postoji 15 satnih gena koji upravljanju našim dnevno-noćnim ritmom? Kronobiološki sat najvažniji je regulator naše fiziologije.

Saznaj više

Persen je tradicionalni biljni lijek za primjenu kod naznačenih indikacija temeljenih na iskustvu dugotrajne uporabe.

Prije upotrebe pažljivo pročitajte uputu o lijeku, a o rizicima i nuspojavama upitajte svog liječnika ili ljekarnika.

Informacije o lijeku dostupne su na stranicama Agencije za lijekove i medicinske proizvode (HALMED).

Persen je dostupan bez recepta, u ljekarnama i specijaliziranim prodavaonicama za promet na malo lijekovima.

Copyright © 2020 Alvogen d.o.o. Sva prava pridržana.