Konflikti stvaraju nelagodu. Teško nam je kad se nađemo u situaciji u kojoj su osobe u konfliktu, a još teže kad smo i mi sami uključeni u konflikt. Konflikt često prate povišeni tonovi, suze i osjećaj nerazumijevanja. Mnogi konflikti prerastaju u trajno stanje loše komunikacije, a neki mogu dovesti i do potpunog prestanka komunikacije.
- Konflikt nastaje kad osjetimo da nam druga osoba ugrožava nešto što nam je važno. Konflikti mogu prerasti u trajno stanje loše komunikacije ili dovesti do potpunog prestanka komunikacije. Ne mora svako razlikovanje u mišljenju i ponašanju izazivati konflikt, već samo ono koje doživljavamo kao prijetnju.
- Važno je prepoznati emocije koje se javljaju u konfliktu poput ljutnje, tuge, bespomoćnosti ili straha, razumjeti njihovu pozadinu i usmjeriti ih na pronalaženje rješenja. Upravljanje sobom i svojim emocijama prvi je korak u rješavanju konfliktnih situacija.
- Svojim ponašanjem možemo pomoći i sugovorniku da se osjeća sigurno tako što ćemo pokazati razumijevanje za njegove emocije i potrebe te pokazati da nam je stalo riješiti konflikt.
- Fokusirajte se na činjenice, a ne na pretpostavke, postavljajte pitanja kako bi razumjeli srž problema i potrebe sugovornika, ističite zajedničke interese, naglašavajte točke slaganja, razgovarajte o mogućim opcijama.
- Svoje potrebe izrazite na asertivan način. Mirno, ali jasno i odlučno dajte do znanja što vam je važno i zašto. Ne treba se bojati da će se sugovornik naljutiti ili nas napustiti ako izrazimo naše potrebe. Ljudi cijene osobe koje jasno i konstruktivno izražavaju svoje mišljenje.